Jaarverslag 2021

Feiten en gegevens

Een greep uit onze werkzaamheden vertaald in getallen

Om in één oogopslag een indruk te krijgen van Diverz, is er een informatieve illustratie gemaakt in de vorm van een infographic.

Klik hier voor de infographic 2021

Taalactiviteiten

Van klassikaal naar 1 op 1 begeleiding
Taaloefengroepen 81
Taalmaatjes 18
Klik en Tik cursussen 30
Tijdens de klassikale taallessen voor volwassenen wordt er onder andere gewerkt aan het vergroten van de woordenschat. ‘Eén van de deelnemers is zo dankbaar voor de taallessen die zij krijgt van Taaldocent Annemarie. Zij durft nu meer vragen te stellen in winkels, doordat zij goede zinnen kan vormen en personeel haar begrijpt’.

Leerbedrijf Diverz

De Sprong 18
Develstein college 1
Hogeschool Rotterdam 6
MBO stagiaires 4
VMBO 2
Juist in de coronaperiode was het extra belangrijk goede begeleiding te bieden aan scholieren bij het vervullen van hun stage en/of persoonlijke leerdoelen.

Samen koken voor de wijk

“Mijn werk in de wijkkeuken is een geweldige kans voor mij om mijn eigen cultuur met mijn wijkgenoten te delen. Samen eten brengt ons dichter bij elkaar”. Moina ( kok wijkkeuken Hart van Meerdervoort)
Wijkkeuken 98
Buurtrestaurant 0 i.v.m. sluiting door Corona
Bordjes uitgedeeld 1540
Door de corona maatregelen is het buurtrestaurant helaas gedeeltelijk gesloten geweest in 2021. Hierdoor gingen we van 'samen koken, samen eten' naar 'samen koken voor de wijk'. Zodat we toch gezonde en veelzijdige maaltijden konden blijven aanbieden voor de buurtbewoners.

Coaching is één van onze jongerenactiviteiten, naast wekelijkse inloop, jongerenwerk in de wijk en nu ook op scholen. Lees hierover meer op de volgende pagina over Jongeren

Swiggles